بانک کشاورزی

تاریخ: 20 خرداد 1391

برگزاری همایش سراسری روسای شعب شهری

همایش سراسری روسای شعب شهری با حضور اعضای هیئت مدیره، مدیران امور، روسای ادارات مرکزی و روسای شعب، هجدهم خرداد در مرکز آموزش بابلسر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در این همایش دکتر محمد طالبی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک طی سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس به اهداف برگزاری این همایش و نقش و جایگاه شعب شهری اشاره و سوال‌هایی مبنی بر اینکه آیا تفاوتی بین بانک تخصصی و تجاری وجود دارد و آیا انتظار از شعب تجاری و شعب تخصصی متفاوت است، مطرح کرد .
مدیرعامل بانک افزود: بانک کشاورزی لازم است به رویکرد تجاری هم توجه کند چرا که سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور بین 13 الی 14 درصد است در صورتی که سهم حوزه‌های تجاری 87 درصد است لذا بانک ناگزیر از حضور در بخش تجاری است. دکتر طالبی ادامه داد: دیگر کشورها هم همین روند را پیش گرفته‌اند و در این زمینه ابهامی وجود ندارد .
وی به تفاوت‌های شعب تخصصی و تجاری اشاره کرد و گفت : کار در شعب تخصصی، تکلیفی است و سیاست‌گذار تکلیف می‌کند در صورتی که در شعب تجاری مشتری انتخاب می‌شود و مشتری نیز می‌تواند بانک خود را انتخاب کند. بر همین مبنا بایستی به شعب شهری به گونه دیگری نگاه کنیم .
دکتر طالبی افزود : اگر در پی ارتقاء شعب شهری هستیم باید از بازار و مشتری شروع کنیم و ببینیم مشتری چه می‌خواهد و بازار چه اقتضائاتی دارد. دکتر طالبی ادامه داد: در اقتصاد ما تعداد بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ بیشتر شده است، لذا بایستی برای این بخش از بازار برنامه داشت چرا که این شرکت‌ها به خدمات ارزی و بین‌المللی نیاز دارند. این بخش از بانکداری را بانکداری شرکتی می‌گویند و باید یکسری شعب این خدمات را ارائه دهند و حوزه‌های اعتباری،بانکداری الکترونیک و بازاریابی برای این دسته از مشتریان برنامه داشته باشند و ساختار جدیدی تعریف شود. دکتر طالبی ضمن اشاره به گروه دیگری از مشتریان افزود: این مشتریان مردم عادی هستند که علاقه‏مند دریافت خدمات بانکداری الکترونیک می باشند لذا بایستی برای اینها نیز فکری شود.
وی در پایان گام اساسی در ارتقاء شعب را نگاه مسئولانه و هدفمند روسای شعب عنوان کرد و افزود: بدون همکاری روسای شعب این امر میسر نخواهد شد.
براساس این گزارش، در ادامه همایش محمدحسن فروغی فر و مهندس داورماهیکار اعضای هیئت مدیره بانک به ارائه نظرات، سیاست‌ها و خط‌مشی‌های بانک پرداختند. دکتر نظری از استادان دانشگاه نیز درباره مذاکره با مشتری، نحوه ارائه خدمات، برند سازی و ...سخنرانی کرد ضمن آن که پس از آن مسعود آتشی مدیر امور برنامه‌ریزی و بازاریابی بانکی به بیان دیدگاه و نظرات حوزه بازاریابی پرداخت .
پانل پرسش و پاسخ درباره مسائل ‌شعب با حضور مدیران امور برگزار شد که طی آن روسای شعب حاضر سوالات و پیشنهادات خود را به صورت حضوری و کتبی مطرح و مدیران مربوطه پاسخ لازم را ارائه کردند و در پایان همایش حشمت الله نظری عضو هیئت مدیره بانک به جمع‌بندی مطالب مطروحه پرداخت.